This content element requires the Flash 6 player. You can download it here

Aktualitātes

  • LETERA tiekas ar izglītības un zinātnes ministru K.Šadurski

  • 1.novembrī LETERA kā Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) Rūpniecības padomes locekle tikās ar izglītības un zinātnes ministru Kārli Šadurski, lai runātu par obligātajiem centralizētajiem eksāmeniem fizikā un ķīmijā pamatskolu un vidusskolu absolventiem.
  • LTRK Rūpniecības padome, kuras sastāvā ir LETERA un citas Latvijas lielākās uzņēmēju organizācijas, prezentēja esošo situāciju par skolu un jauniešu piedalīšanos fizikas un ķīmijas centralizēto eksāmenu kārtošanā, kas gadu no gada pasliktinās. Jauniešu nepietiekamās zināšanas eksaktajos priekšmetos apdraud Latvijas tautsaimniecības attīstību un izaugsmi.

    Padomes locekļi apzinās, ka obligātā eksāmena ieviešana neatrisinās samilzušo situāciju, bet kalpos kā instruments risinājumu meklēšanai, lai mazinātu inženierzinātņu speciālistu trūkumu un prognozējamo kraso situācijas pasliktināšanos tuvāko gadu laikā.

    Izglītības un zinātnes ministrs K.Šadurskis prezentēja statistikas datus par skolu tīklu un nepieciešamajām reformām tā optimizēšanā, ar mērķi nodrošināt skolotāju resursu pieejamību, tai skaitā pedagogu atalgojumu, kā arī veiksmīgu jaunā izglītības satura ieviešanu. Tikšanās laikā  tika panākta vienošanās par uzņēmēju nedalītu atbalstu IZM skolu tīkla reformas īstenošanā.

    K.Šadurskis informēja, ka pēc pašreizējiem IZM plāniem  2019./2020. mācību gadā tiks ieviests jaunais mācību saturs 9.klasēs, paredzot arī vienu obligāto eksāmenu kādā no trim mācību priekšmetiem – fizikā, ķīmijā vai bioloģijā. 10. un 11.klasēs jaunā mācību satura ieviešana notiks attiecīgi 2020. un 2021. mācību gadā.

    LETERA un citas uzņēmēju organizācijas uzsvēra, ka šāds risinājums neatbilst ne politisko partiju dotajiem solījumiem ieviest obligātos centralizētos eksāmenus fizikā un ķīmijā 9. un 12.klašu beidzējiem, ne valsts darbaspēka pieprasījuma prognožu apmierināšanai, pieprasot pievērst nekavējošu uzmanību situācijas uzlabošanai tautsaimniecības nozarēm vitāli svarīgo mācību priekšmetu kvalitātei, obligāti paredzot centralizēto eksāmenu fizikā un ķīmijā.